… om å sette læring i system
kr 350.00Om læring og kvalitet i skolen
Viser alle 19 resultater
Ånund Vatne – en pedagogisk pionér Oplandske Bokforlag 1995 ISBN: 978-82-7518-054-6 108 sider
Bygdeskolen i velstand-Noreg Ved innføringa av såkalla nytt inntektssystem for kommunane midt på 1980-talet kom det ein heilt ny situasjon for drift av grunnskolen i dette landet. Medan det tidlegare var slik at kommunane langt på veg fekk refundert frå staten kostnadene ved å drive skole, måtte kommunane no prioritere utgiftene til skole opp mot…
Erfaringer med innføring av Rammeplan for barnehagen Oplandske Bokforlag 1999 ISBN: 978-82-7518-081-3 198 sider
Boka er et oppgjør med staten, systemene, sosialvitenskapen og pedagogikken. Men først og fremst er den et forsvarsskrift for kjærligheten og menneskenes personlige liv.
Hjemmeundervisning – starten på en ny utdanningsrevolusjon? Hjemmeundervisningen øker i alle moderne land. Hjemmeunderviste elever oppnår gode resultater, og de ser ut til å bli vel sosialisert inn i samfunnet. – Er dette begynnelsen på en ny utdanningsrevolusjon og slutten for skolen slik vi i dag kjenner den? Eller er hjemmeundervisning for speiselt interesserte? Hjemmeunderviserne…
Hypersosialisering Oplandske Bokforlag 2009 ISBN: 978-82-7518-163-1 70 sider
The place of small multi-grade schools in developing countries. The case of Ethiopia.
Samfunnsrettet pedagogikk – NÅ I 1979 kom Samfunnsrettet pedagogikk med professor Anton Hoëm som hovedredaktør. Boka slo godt an i de pedagogiske fagmiljøene. Den ble i over to tiår brukt som pensumbok på universitets- og høgskolenivå. I 2001 har Christian W.Beck og Anton Hoëm samlet de fleste som var med på boka og noen flere…
Sampedagogikk er et resultat av et forskningsprosjekt som ble gjennomført som ledd i evalueringen av L97 – Læreplanverket for den 10-årige grunnskolen, initiert og finansiert av Norges forskningsråd.
Om tilpasset opplæring i pedagogisk praksis og forskning
Sosial kompetanse i fådelt skole
Utskrift er nært knyttet til fornuft og sanselighet og forfatterens erfaringer med frihet, revolt og dannelse i pedagogiske prosesser, på resie eller i ulike former for ufrihet.
Du har ingen produkter i handlekurven.