“Jeg kjenner ikke han på norsk, jeg”
kr 250.00Tre empiriske eksempler
Viser 1–24 av 35 resultater
I Avvik og merknad forsøker professor Kamil Øzerk å kartlegge eksisterende føringer og praksis når det gjelder opplæringen av språklige minoriteter.
Ånund Vatne – en pedagogisk pionér Oplandske Bokforlag 1995 ISBN: 978-82-7518-054-6 108 sider
Bygdeskolen i velstand-Noreg Ved innføringa av såkalla nytt inntektssystem for kommunane midt på 1980-talet kom det ein heilt ny situasjon for drift av grunnskolen i dette landet. Medan det tidlegare var slik at kommunane langt på veg fekk refundert frå staten kostnadene ved å drive skole, måtte kommunane no prioritere utgiftene til skole opp mot…
Erfaringer med innføring av Rammeplan for barnehagen Oplandske Bokforlag 1999 ISBN: 978-82-7518-081-3 198 sider
Boka er et oppgjør med staten, systemene, sosialvitenskapen og pedagogikken. Men først og fremst er den et forsvarsskrift for kjærligheten og menneskenes personlige liv.
Hjemmeundervisning – starten på en ny utdanningsrevolusjon? Hjemmeundervisningen øker i alle moderne land. Hjemmeunderviste elever oppnår gode resultater, og de ser ut til å bli vel sosialisert inn i samfunnet. – Er dette begynnelsen på en ny utdanningsrevolusjon og slutten for skolen slik vi i dag kjenner den? Eller er hjemmeundervisning for speiselt interesserte? Hjemmeunderviserne…
Hypersosialisering Oplandske Bokforlag 2009 ISBN: 978-82-7518-163-1 70 sider
Hva mener innvandrerne om norsk innvandrerpolitikk? Hva mener de om integrering og assimilering?
– Om arbeid med flyktninger og innvandrere i norske og svenske kommuner
Pedagogiske ideer og metoder for språkutvikling, lesing og innholdsforståelse
The place of small multi-grade schools in developing countries. The case of Ethiopia.
En artikkelsamling basert på forskningsprosjektet Diversitet i lærerutdanningene (DILUT), innenfor Utdanningsdirektoratet sin Kompetanse for mangfold-satsing.
Du har ingen produkter i handlekurven.